Argentinië 2013 - Reisverslag uit Perito Moreno, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu Argentinië 2013 - Reisverslag uit Perito Moreno, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu

Argentinië 2013

Door: Al en Mel

Blijf op de hoogte en volg Albert en Melanie

20 Februari 2013 | Argentinië, Perito Moreno

20-02

Vandaag vertrekken we met de bus naar Perito Moreno op doorreis naar Bariloche. Een reis van 9 uur dus we gaan er maar voor zitten. Onderweg stoppen in the middle of nowhere bij een mannetje die al op ons staat te wachten met broodjes en koffie. Omdat iedereen in de bus zijn eigen eten bijheeft( wij ook) en we het zo zielig vinden dat er niemand naar binnengaat gaan we maar een bakje koffie drinken want dat gaat er altijd wel in. Aangekomen bij ons hotel blijkt dit zo afstands en zo smerig te zijn dat we blij zijn dat we maar 1 nacht hoeven te blijven, dachten we. De bus naar Bariloche gaat nl om de dag en dus niet morgen. En wat nog erger is: alle hotels zitten morgen vol omdat blijkbaar meerdere bussen tegelijk aankomen met mensen op doorreis. Tja daar sta je dan, in het triestste dorp dat we ooit gezien hebben met je volgende bestemming op 800 km en geen hotel voor de volgende dag. Ook spreekt niemand hier Engels of iets anders dan spaans dus de moed zinkt een beetje in onze schoenen.
We gaan nog 1 hotel in om te vragen om een kamer en leggen uit dat die we nu hebben zo verschrikkelijk is dat de man een beetje medelijden met ons krijgt. Hij geeft ons het adres van een vrouw die een b&b runt en daar lopen we naar toe. Ze blijkt van schotse afkomst en haar man van nederlandse. We mogen binnenkomen en ze biedt ons haar logeerkamer aan voor de volgende nacht. We krijgen eerst een jenevertje, ze regelt een bus voor ons voor de dag erna en zegt dat haar zoon ons morgen wel even naar Los Antiguos brengt omdat dit een veel leuker plaatsje is om de dag door te brengen. Zo'n vrouw kun je wel zoenen! We hebben het toch verdiend denk ik! Ze brengt ons terug naar ons hotel en we gaan, inmiddels om 22.30 uur, lekker eten in een heel lekker restaurantje. Eind goed al goed!

21-02
Onze hoteleigenaar begrijpt niet zo goed waarom we nog wel een dag blijven maar niet bij hem en ik heb niet zoveel zin het hem uit te leggen. We worden opgehaald door de zoon van Patty en hij brengt ons naar Los Antiguos een klein dorpje aan een heel groot meer waar we de dag een beetje doorbrengen in de zon. We lunchen bij een restaurantje van een nederlands meisje en nemen de bus terug naar onze b&b. Lekker even uitrusten, morgen naar Bariloche!

• 23 Februari 2013 - 16:13

Fred:

Hotel verhaal lijkt veel op mijn Afrika avonturen .;) Alles is niet zo goed geregeld als in NL.Veel plezier nog.

• 23 Februari 2013 - 16:33

Cindy:

De doorzetter wint zullen we maar zeggen. Jullie Spaans gaat er zeker wel op vooruit?

• 24 Februari 2013 - 18:15

Ko En Hanny:

Zo te lezen hebben jullie weer een fantastische reis!
    Plezierig nog!
    Groetjes,

• 26 Februari 2013 - 17:15

Kees:

alleen maar eten, drinken, zonnetje zitten ff lopen, fotootje nemen,,,,,,,,ech vakansie

geniet ze

de mannetjes m== je wel hoor.....

• 27 Februari 2013 - 23:48

Cora:

Hee Mel en Albert,

Wat een vakantie hebben jullie en wat doen jullie veeeeeeel!!!
    Groetjes uit Zeeland :)