Argentinië 2013 - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu Argentinië 2013 - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu

Argentinië 2013

Door: Al en Mel

Blijf op de hoogte en volg Albert en Melanie

12 Maart 2013 | Argentinië, Mendoza

06-03

Na het ontbijt even de tent ophalen want we gaan ook 1 avond kamperen. De 1e dag is een dag waarin we langs prachtige valleien en bergen rijden. De laatste 150 km zou eenvoudig moeten verlopen maar helaas komen we op een weg waar door de eerder dit jaar gevallen regen hele stukken zijn weggeslagen. Echt gaten van 1 meter diep! We besluiten halverwege toch maar terug te keren want het wordt veel te gevaarlijk en over een uurtje wordt het donker. We eindigen in een niet meer zo'n heel schoon vervallen motelletje compleet met kakkerlak en vlo (waar we overigens wel heerlijk eten krijgen) en mijn uitspraak "ik heb het helemaal gehad", blijft me dankzij Luc de komende dagen achtervolgen. Wel gezellig hoor met zo'n Belg op pad!

07-03

We vervolgen de route op weg naar de laguna brava en nemen nu een wat betere weg. Virginia heeft al een motelletje voor ons geboekt dus kunnen we de tijd nemen om van de omgeving te genieten. We rijden langs een zoutvlakte wat natuurlijk prachtige foto's oplevert. Onderweg komen we langs een man die assado roept en dat laten we ons geen 2x zeggen.Ik eet voor het eerst van mijn leven darmen maar de gegrilde kip die daarna komt is natuurlijk veel lekkerder. Onze nieuwe beste vriend die deze kip lekker bereidde onder een rieten dakje stapt in om ons een verborgen canyon te laten zien waar we een klein stukje in kunnen afdalen. Prachtig! We zetten hem weer af bij zijn bbq en vervolgen onze weg. In Villa Union gaan we overnachten in een motel en Luc regelt dat we morgen met een gids de bergen in kunnen. Ik eet vanavond voor het eerst van mijn leven geit. Best lekker.

08-03

De laguna die we vandaag gaan bezoeken ligt op 4500m hoogte. We verzamelen met 3 auto's en 1 gids en vertrekken de bergen in. We zien een heleboel kleuren in de bergen en natuurlijk kudde's met guanacos (soort lama). De weg naar de lagune is al fantastisch maar de lagune zelf is heel onwerkelijk. Een enorme vlakte op deze hoogte met zoutvlaktes, water en zelfs flamingo's. Een mooie ervaring en dan ook nog sjans van onze Argentijnse gids! De terugweg mocht ik rijden want ja een pick-up dat is het helemaal voor mij. Degenen die mij wat beter kennen weten wat een held ik ben in de bergen met hoogtes dus dat was weer een hele overwinning. Het was dan wel geen Bolivia maar wel gravel en behoorlijke afgronden. Maar ja Albert en Luc hadden er vertrouwen in. Lekker lomo (steak) gegeten en dan 's nachts alle indrukken verwerken.

09-03

Vandaag gaan we 2 nationale parken bezoeken. In de 1e talampaya kun je kiezen tussen de bus, fiets of wandelen. Omdat de wandeling 4 uur duurt en we vanmiddag nog een ander park willen bezoeken besluiten we te gaan fietsen. We krijgen een gids mee en op de mountainbike vertrekken we. De tour zal 2,5 uur duren en onderweg krijgen we te horen dat maar 2% van de bezoekers dit per fiets doet. Vrij logisch als je bedenkt dat de weg iets oploopt en het vandaag 36 graden is. Enorme rode rotswanden doemen voor ons op en we fietsen door de canyon. Mooie ervaring die in de bus zeker niet hetzelfde zou zijn geweest. Even vocht bijvullen en op naar Ischigualasto.
Dit nationale park mag je alleen bezoeken met een gids en in kolonne vertrekken we. En apart park met allerlei uitgesleten rotsformaties. Sommige van deze vormen doen ons erg aan de USA denken maar hier zitten ze veel dichter bij elkaar. Het leuke van deze tour is dat we om 17.00 uur pas starten en daardoor de zon zien ondergaan op de rotsen. We blijven op de camping slapen die eigenlijk alleen bestaat uit een rotsgrond. Omdat er maar 1 matje is slaapt Luc in de tent en Al en ik in de auto. We genieten van de enorme
sterrenhemel en een prachtige lichtshow want het onweert in de Andes zo'n 100 km verderop. Albert ziet nog het vosje dat Luc heeft beloofd dus onze avond kan niet meer stuk!

10-03

We vertrekken vroeg om terug naar Mendoza te gaan. De weg is niet overal even duidelijk, zelfs een grote stad als Mendoza staat niet overal op de borden aangegeven maar zo rond 13.00 uur zijn we weer thuis. We bieden
Luc en Virginia een etentje aan vanavond omdat we het zo gezellig hebben gehad met Luc op reis en bij Virginia thuis. Het wordt sushi en we hebben een hele gezellige avond. Afscheid nemen wordt nog moeilijk. Vooral als we na het eten nog met Luc meegaan naar de bar in zijn hostel. Het wordt gezellig en laat en ik denk dat ik nog nooit zoveel alcohol op heb als deze week. 3.30 uur thuis lekker slapen!

11-03

Beetje bijkomen en afscheid nemen van Mendoza. Lekker nog een argentijns ijsje eten en even bijslapen. We gaan nog even naar het hostel om afscheid te nemen van Katrien en onze nieuwe gisteravond ontmoete vrienden.Afscheid van Virginia valt zwaar en even lijkt het erop dat we te laat aankomen bij de bus maar we zijn net op tijd. Afscheid van Luc gaat heel snel en we spreken af elkaar in augustus in belgië te ontmoeten. De bus vertrekt om 19.30 uur naar BA en we worden weer goed verzorgd onderweg.

• 12 Maart 2013 - 15:31

Anneke:

Jullie maken heel veel mee dat lees ik in het verslag
    geniet er van
    Groetjes Nico en Anneke

• 12 Maart 2013 - 17:04

Kees:

t kan allemaal niet op he, wrijf het er nog maar 1ns lekker in,eten ,drinken
    tliekn we un echte vakansie

goeie terugreis en tot woensdag

gr
    kees