Argentinië 2013 - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu Argentinië 2013 - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu

Argentinië 2013

Door: Al en Mel

Blijf op de hoogte en volg Albert en Melanie

04 Maart 2013 | Argentinië, Mendoza

02-03/03-03

Vandaag is onze reisdag naar Mendoza. We vertrekken om 13.00 uur en ons is verteld dat er 1 maaltijd bij inbegrepen zit. Om 14.00 uur gaat ons schuifdeurtje open ( want we reizen natuurlijk wel cama) en krijgen we een broodje en wijn. Omdat onze reis tot de volgende ochtend 8.00 uur duurt maken we ons wel een beetje zorgen over het eten(nou ja vooral ik dan) want als dit de maaltijd is gaan we het natuurlijk niet redden. Maar nee om 18.00 gaat ons schuifdeurtje weer open en komt ons mannetje met een snackje en een uurtje later gaan we bingo spelen. Om 23.00 uur gaat ons schuifdeurtje weer open en krijgen we een warme maaltijd. Na 2 films vallen we in slaap en de volgende ochtend staat het ontbijt al weer klaar. Goed geregeld die bussen in Argentinië! We kunnen onze koffers alvast kwijt in onze casa bij Virginia en Luc. We worden in het Vlaams ontvangen, wat een leuke verrassing is. Eerst maar eens een beetje rondkijken in Mendoza voordat onze kamer leeg is. Het is een stad vol met bomen die aan een ingenieus watersysteem staan dat door heel de stad loopt. Hierdoor loop je overal lekker in de schaduw.
Onze gastheer en gastvrouw zijn heel gastvrij en na een gezellig glaasje wijn spreken we af de volgende dag een wijntoer te gaan doen met Luc als gids samen met 2 andere Nederlandse gasten en een belgisch meisje.

04-03

Zo'n wijntoer blijkt toch wel heel gezellig te zijn. We gaan langs 3 bodega's en leren alles over het proeven van de wijn en hoe je de diverse smaken kunt onderscheiden. Bij de laatste bodega blijven we lunchen. Het terras kijkt uit over de wijnstruiken zo naar de Andes; ik geloof niet dat ik ooit bij zo'n mooi uitzicht heb gegeten. We kunnen het heel goed vinden met onze nieuwe reisgenoten en dat komt echt niet alleen door de wijn hoor! 's Avonds maken we wat beter kennis met Virginia en Luc hebben we een gezellige avond

05-03

Vandaag een rustig dagje, even wat inkopen doen, lunchen in het park en een beetje aan het zwembad liggen want het is 32 graden. In de namiddag gaat de champagne open en halen onze nieuwe engelse buren wat brood met kaas waarop een zeer geslaagde avond volgt. Het grappige is dat we met Luc en Virginia nederlands praten, Luc met zijn dochter en moeder vlaams praat, Virginia met haar dochter spaans spreekt, Luc en Virginia samen frans praten en we nu ook nog in het engels bezig zijn.Op een gegeven moment staan Virginia en ik in de keuken ook engels tegen elkaar te praten zonder dat we het in de gaten hebben! We vragen wat tips voor het doorbrengen van onze volgende dagen en Luc biedt aan met ons mee te gaan. Hij heeft een grote pick-up en na toestemming van zijn net bevallen vrouw maken we de verdere plannen. We gaan op een 5-daagse roadtrip.

• 12 Maart 2013 - 12:53

Anneke:

Nou Albert en Melanie
    Blijf nog maar lekker daar in de warmte want hier is het ERG KOUD!!
    scheelt bijna 20 graden met vorige week toen we buiten in de zon konden zitten.
    Nu een koude oostenwind en het vriest.
    Stuur een beetje mooi weer naar hier dat zou fijn zijn
    Geniet maar fijn van jullie reis we lezen de verslagen het met veel plezier
    Groetjes Nico en Anneke