Argentinië 2013 - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu Argentinië 2013 - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu

Argentinië 2013

Door: Al en Mel

Blijf op de hoogte en volg Albert en Melanie

18 Februari 2013 | Argentinië, El Chaltén

We nemen afscheid van El Calafate en gaan met de bus naar het El Chalten: de no1 plaats voor tracking . Nu vallen wij daar natuurlijk absoluut niet onder maar we maken 'middags toch een pittig ommetje om condors te zien maar die condor niet dor denk ik want we zagen ze niet. Wel een prachtig uitzicht over de vallei! We hebben voor het eerst een keuken in ons hotel dus maken we maar gelijk een gezonde groenteschotel klaar voor 2 dagen om aan onze vitamientjes te werken. We ontmoeten nog een nederlandse jongen die aan het rondreizen is en aanbiedt mijn telefoon in Ushuaia op te pikken. Wel handig natuurlijk!

19-02

We hebben ons goed laten informeren wat voor ons de beste wandeling was en het wordt er 1 waarbij we eerst met een busje worden gebracht naar een hoger gelegen punt en we van daaruit in 4,5 uur terug naar het dorp kunnen lopen. Er zit nog een klein stukje klimmen in maar wat een uitzicht we dan hebben! Mount Fitz Roy straalt ons tegemoed op deze zonnige dag, nog een klein beetje mist om de punt, wat voor onze fotograaf natuurlijk jammer is, maar een uitzicht waar je ademloos van kunt genieten. Dat doen we dan ook bij elke bocht, het is maar goed dat we geen dia's meer maken! Bij ons duurt de wandeling met 3x pauze om te eten natuurlijk veel langer maar we redden het toch in 6,5 uur en belonen onszelf met het lekkerste ijs dat ooit heb gegeten: lemonpie met kokos.

• 26 Februari 2013 - 17:12

Kees:

neem je wel ff reseppie mee van dat eissie, meissie