Argentinië 2013 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu Argentinië 2013 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu

Argentinië 2013

Blijf op de hoogte en volg Albert en Melanie

13 Februari 2013 | Argentinië, Ushuaia

We hebben mooi weer in Ushuaia dus gaan we de volgende dag zeeleeuwen en pinguins bekijken met de boot. Prachtige bootreis van 5 uur door de fjorden. Alba, de eigenaresse van onze b&b is erg behulpzaam dus regelt ze voor de volgende dag een bus naar het tierra del fuego park. We maken daar een mooie wandeling van 4 uur en komen er achter dat we niet meer gewend zijn aan klimmen. Was wel de moeite waard hoor, het deed ons wel een beetje denken aan Nieuw Zeeland. Net toen we bij het visitor centre aankwamen begon het te regenen dus we hebben veel geluk gehad. En tja dan maar je koffer inpakken want de bus naar Puerto Natales vertrekt morgen om 6.00 uur en als dan om 22.00 uur de stroom uitvalt en je in het donker moet pakken vergeet je gewoon je telefoon. Helaas maar we gaan er niet voor terug want de busreis naar Puerto Natales duurde 15 uur. Alle vluchten waren uitverkocht vanwege het carnaval ( waar een heuse optocht van hebben meegemaakt waar het hele dorp aan mee deed). De busreis was wel een belevenis want je wordt er op een busstation uitgezet en moet even kijken wat ervoor nodig is om met de volgende bus mee te kunnen. Kom er wel achter dat mijn spaans nog flink bijgeschaafd moet worden, maar met hulp van een aardige duitser komen we ook daar weer achter. Onderweg in Chili ging de schokbreker van de bus nog kapot dus werden we ergens halverwege op een weg gedropt met de mededeling dat een andere bus ons kwam halen. Gelukkig kwam die ook!

Aangekomen in Chili om 22 uur bleek ons hotel de reservering niet te hebben gekregen maar ze regelden een ander hotel en een taxi voor ons dus ook dat kwam weer in orde. Als je maar rustig blijft hè! Heerlijk stuk zalm gegeten en lekker geslapen. Volgende dag een lekkere rustdag en alvast een tour naar Torres del Paine regelen. Nee Hanneke en Cindy, wij gaan niet 5 dagen lopen en in een tentje slapen maar gewoon met de bus vanuit het hotel!

Skype is een beetje lastig, soms geen stroom, geen wifi of geen puf maar we zullen het wel een keer proberen.

Volgende keer horen jullie weer van ons uit Argentinië

• 14 Februari 2013 - 09:33

Anneke:

Geniet er maar lekker van . Je maakt van alles mee dat lees ik wel in jullie verslag
    Heel erg leuk om het zo te volgen
    Groetjes en graag tot de volgende ronde
    Groetjes Anneke

• 14 Februari 2013 - 15:25

Buurman:

Leul verslag.Zo beleef je nog eens wat.Ik heb nog wel een oude gsm voor je.Zal hem bewaren.Ben nu in Aalsmeer voor de reis morgen naar Spanje.Pet weer hier.Vanmorgen ijzel en later sneeuw.Spanje schijnt beter te zijn.Geniet verder en tot lezens.

• 14 Februari 2013 - 18:53

Marjolein Bosma:

Tja, stroom uitval, bus uitval het hoor er allemaal bij! Gewoon rustig blijven genieten van het avontuur! Hasta la vista toch? En anders gooi je er nog maar een Malbec tegenaan!
    Kijk weer uit naar jullie volgende verhalen! Erg leuk om te lezen! Ciao chicos!

• 14 Februari 2013 - 20:04

Kees:

zo te horen komen jullie er wel uit met je nederlands/spaans/duits/engels/portugees/frans.
    als je maar goed eet en drinkt volgt de rest vanzelf...
    have fun

gr
    kees
    p.s. hebben moeder voor Valentijn een high tea kado gegeven........verrassend....

• 14 Februari 2013 - 21:32

Frank:

Nou Nou

We zien elkaar niet vaak en nu zit je alweer in Argentinie
    Vorige keer zijn wij ook gevolgd naar NZ dus wie weet....lees de verslagen weer met interesse.
    Ben benieuwd naar de foto's maar eerst jullie en ons NZ....wordt nog druk.
    14 juli om maar wat te noemen een afspraakje???
    Is ruim van te voren en zoals men dan zegt +/- 3 dagen is mogelijk

Have fun en tot ooit

Frank en Marion

• 15 Februari 2013 - 21:51

Mirella :

Super om te lezen dat jullie je zo goed vermaken!

Geniet ervan!

• 16 Februari 2013 - 16:55

Chiel En Elsje:

Holla ALenMel, Lekker he vakantie. Wij genieten van jullie reisverslag. Wij hebben google Earth stand-by zodat we jullie ook kunnen zien. Ter info de Argentijnse wijn is heerlijk. En als je op een terrasje zit, met een wijntje, denk dan wat is het leven heerlijk. We zien uit naar het volgende reisverslag.

Hasta pronto

Migel i Elsje