Zuidereiland - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Albert en Melanie

28 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Gevonden hoor, heerlijke warmte van een open haard in Jackson bij een heel aardige mevrouw in een hotel-bar uit 1890.
Lekker opgewarmd komen we aan bij een camping aan het strand die zo uit de jaren 70 weggelopen is met dito eigenaren.
Heel huiselijk en we zien de mooiste zonsondergang tot nu toe. De volgende dag rijden we met mooi weer naar Westport en komen we langs de pancakerocks, laagjes stenen in de vorm van een enorme stapel pannenkoeken. We slapen in een Kiwi holidaypark waar we 7 jaar geleden ook hebben geslapen en praten tot na middernacht met een Kiwi over alle wereldproblemen. En nee buurman, net als op onze vrijdagavonden hebben we ze ook hier niet opgelost. Op naar Abel Tasman!

22-03
Onze reis naar Kaiteriteri is er 1 die ik rij en die eindigt in een enorme regenbui. Deze stopt ook niet meer dus we nestelen ons in de bank van de recreatieruimte op de camping en lezen wat. Ik dacht dat het wel een goed idee was de camper onder de bomen te zetten maar na een poos wakker gelegen te hebben van de enorme druppels die daaruit blijken te vallen toch midden in de nacht maar besloten de camper een stukje te verzetten. Niet erbij nagedacht dat we nog niets vastgezet hadden dus Al krijgt de hele (schone) afwas over zijn hoofd inclusief een lege wijnfles en de volgende dag blijk ik de camper midden op de weg te hebben gezet maar ja wel lekker geslapen!

22-03
Het regent nog steeds maar met onze regenjasjes aan beginnen we onze 4 uurs wandeling van vandaag. Een prachtig park dat Abel Tasman! Je loopt helemaal door het groen met af en toe een doorkijkje naar de zee. Lekker lunchen op het strand tussen de zandvlooien en dan stopt toch de regen zodat we de terugweg droog en iets meer naar boven kijkend beleven. Alle inspanning meer dan waard! We gaan nog even langs de garage want de stroomkabel deed het niet meer en we maken gelijk een afspraak voor de volgende dag om de linkerspiegel te laten maken want die klapt steeds om. Albert eet nog even een lekker ijsje op het strand en we hebben wat kleine gesprekjes met 2 fransen en 2 spanjaarden. Vandaag kipcurry met quinoa op het menu.

23/24-3
Op naar het noordereiland. Vandaag nog genieten van de mooie route van Motueka naar Picton. We passeren Nelson, een stadje waar ik me vorige keer best thuis voelde dus afscheid nemen van het Zuidereiland valt zwaar. Om het leed iets te verzachten besluiten we deze avond uit eten te gaan in Picton want je moet toch 1 keer de Havelock mosselen hebben geproefd! Grote groene schelpen maar de mosselen zijn dezelfde maat als bij ons. Uiteraard niet zo lekker als die van ons maar toch heerlijk. Ze bereiden ze hier met tomaat en brood, wijntje erbij Hmmmm. Albert houdt het bij een steak die erg lekker is.
We hebben nog een leuk gesprekje bij het ontbijt met onze buren uit Tauranga en daar gaan we. De warmste overtocht tot nu toe, we varen door de fjorden in ons hempje maar op zee wordt het wel een beetje fris.

• 28 Maart 2015 - 09:22

Fred:

Bedankt weer voor de leuke update .

• 28 Maart 2015 - 17:33

• 28 Maart 2015 - 17:33

• 28 Maart 2015 - 17:34

• 29 Maart 2015 - 16:00

Cor En Jolande:

Ik zie dat al helemaal voor me met die camper, jullie hadden ook moeten oefenen met die van ons, zat wel een oven in om pizza te bakken. Geniet ze nog hier stormt het en regent het.
    Groetjes Jolande

• 31 Maart 2015 - 13:02

Dennis Jolanda Nikki En Quin:

Ik zag de camperverplaatsing helemaal voor me. Leuk weer om te lezen!

• 31 Maart 2015 - 14:55

Jessie:

Fijn om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben.

• 31 Maart 2015 - 20:10

Kees:

zo te horen is het allemaal weer veeeeeeeeeeeel ............te kort

geniet ze nog de laatste week,

gr
    kees

• 01 April 2015 - 17:23

Cora:

Hee vakantiegangers, wat een belevenissen voor jullie, geniet nog even van de wijde wereld :)