wijntour ed - Reisverslag uit Tinui, Nieuw Zeeland van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu wijntour ed - Reisverslag uit Tinui, Nieuw Zeeland van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu

wijntour ed

Blijf op de hoogte en volg Albert en Melanie

15 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Tinui

Op de interislander naar het zuiden, een prachtige ervaring weten we nog van de vorige keer, je vaart helemaal door de fjorden. Prachtige regenboog gezien over het water en een veilige overtocht, wat niet altijd vanzelfsprekend is want vorige week gingen er een paar vaarten niet door wegens noodweer. Hebben wij geen last van, wel een beetje regen. Geslapen in een park bij een mooie haven en de volgende dag op naar Blenheim het centrum van de sauvignon blanc. Tja dan kun je niet anders dan een mooie wijntour boeken voor de volgende dag. Vandaag nog een mooie wandeling naar de top van mount Vernon(422m) en een beetje verbrand. Het gat in de ozon is hier erg dichtbij dus altijd oppassen. Ons holidaypark zit vol met luidruchtige duitse jongeren die hier waarschijnlijk zitten voor de druivenoogst die binnenkort begint. Wij hebben er in ons campertje verder geen last van hoor!

13-03
De dag van de wijntour.
Gezellige europese groep, Engelsen, een Tsjechische, een duitser, 4 aussies en een jongen uit Denmarken. De jongen uit Denemarken is sommelier dus we leren wat bij over wijnen. De duitse jongen is wijnboer en probeert alle riesling en pinot gris uit maar er is er eigenlijk maar 1 die kan tippen aan die van hemzelf ha,ha. We proeven over de hele dag heerlijke wijnen bij 6 wijnhuizen dus het wordt steeds gezelliger. Het moet gezegd ze maken hier een heerlijke sauvignon blanc en bubbels. Voor de rode wijn moet je ergens anders zijn, Chili ofzo ha,ha hoezo verwend!
Bij het laatste wijnhuis spreken we een Nederlands meisje dat daar nu een jaar werkt. Ze hebben een heerlijke dessertwijn vernoemd naar haar man Michiel: Sticky Mickey. Vanavond een curry op het menu met een biertje, even genoeg wijn!

14-03
Vandaag een route langs de kust, langs Kaikoura, bekend van de walvissen en dolfijnen maar vandaag vinden zij het een beetje te nat en te koud denk ik.
We rijden door richting Christchurch door een zeer afwisselend landschap van kust tot gele bergen tot groen oerwoud. Kortom een bijzondere route.

• 15 Maart 2015 - 09:14

De:

Klinkt als erg genieten eb gezellig, gezelliegers, gezel hips ligst.

Groetjes

• 20 Maart 2015 - 10:08

Cor En Jolande:

Goed om te horen dat jullie het naar de zin hebben, maar daar twijfelen we niet aan.
    Als jullie terug zijn doen we ook een wijntoer, nou ja een toer het word een toertje.
    Geniet ze nog en doe voorzichtig.
    Cor en Jolande