laatste weken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu laatste weken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Albert en Melanie - WaarBenJij.nu

laatste weken

Blijf op de hoogte en volg Albert en Melanie

03 April 2015 | Singapore, Singapore

25/27-3
We hebben op onze reis over het Noordereiland niet echt kunnen wandelen in Tongariro wegens de regen dus besluiten we het op de terugweg nogmaals te proberen. We denken dat we daar nog wel even heen rijden als we van de boot afkomen maar we zouden nu toch beter moeten weten. 200 km rijden is in Nieuw-Zeeland niet in 2 uur gedaan ha,ha. Dan maar een extra overnachting. Als we de volgende dag in Whakapapa aankomen hebben we onderweg soort van besloten toch de 20km wandeling over de vulkaan te willen doen. We weten niet zeker of we hier fysiek gezien fit genoeg voor zijn omdat het veel klimmen is dus laten we ons op onze camping even informeren. Geen probleem hoor zeggen ze je hebt er 12 uur de tijd voor en het is in 6 uur te doen oh ja en we vertrekken om 6.00uur. Degenen onder jullie die mij een beetje kennen kunnen zich mijn gezicht wel ongeveer voorstellen bij dit bericht maar ja het wordt de mooiste wandeling van NZ genoemd dus dan maar een keertje vroeg op. We vertrekken nog in het donker maar na een half uurtje krijgen we een mooie zonsopgang. Dan begint het grote klimmen. Het is niet echt bemoedigend steeds een bord te zien staan met de waarschuwing dat als je niet fit bent je nu nog kunt omkeren! Maar na de eerste klim begrijpen we waarom pfoooooooeh wij Nederlanders kennen geen bergen hé. Wel een prachtig uitzicht en na de 2e klim lopen we door de zuidelijke krater van de vulkaan. Een heel surrealistisch landschap dat de klim meer dan waard is. Gelukkig houdt mijn rug het goed want gisteren zat er even een spiertje dwars. Dan begint de echte klim naar de top van de vulkaan. Tja dat valt wel een beetje tegen maar we halen het hoor, onderweg ingehaald door 4 jongeren maar we staan er. Wat een fantastisch uitzicht op de krater, die nog rookt. Onderaan zie je 3 emerald kleurige meren waarvan de randen nog een beetje roken en een blauw meer in de verte. Prachtig! Maar dan begint de afdaling.........je moet het eerst een beetje doorkrijgen. Het bestaat uit allemaal los zand en kiezels en in het begin doe je veel te voorzichtig! Op een gegeven moment krijgen we het door: hakken in het zand, achterover leunen en gewoon gaan! Dat gaat een stuk sneller, zeker in vergelijking tot de arme klimmers die de berg aan deze kant omhoog gaan. Onze wandeling gaat verder langs de meren en dan naar een trekkinghut. We waren gewaarschuwd dat de parkeerplaats vanaf hier heeeeeel dichtbij lijkt maar toch nog zo'n 2 uur duurt. Het laatste uur valt een beetje tegen omdat je moe bent maar als we na 7,5 uur weer beneden zijn geven we het onmiddellijk toe: de mooiste wandeling die we ooit hebben gemaakt. Moe maar voldaan keren we terug naar ons busje. Heerlijk geslapen!

28-03/30-03
We vertrekken naar Cambridge omdat Alice heeft gezegd dat dat zo'n leuk stadje is, klopt inderdaad heel Engels maar helaas geen slaapplaats meer vrij wegens een jeugdtournooi. Toch maar even Alice gebeld want we zitten inmiddels nog maar 2 uur bij haar vandaan. Ze is thuis en we zijn van harte welkom dus rijden we door naar Auckland. We hebben nog 2 gezellige avonden en een leuke zondag samen voordat we de bus terug brengen en nog een middagje door downtown Auckland struinen. Samen met Alice nog even naar de apotheek voor Voltaren en een deep heat creme want mijn ruggetje houdt het niet meer vol en dan vliegen naar Singapore!

31-3/4-4
Singapore wordt onze 1e echte Aziatische stad, als je Dubai niet meerekent.
Mooie stad, heel schoon en netjes en goed georganiseerd, kijk daar houden wij van! Metro naar het hotel en dat is echt roze. We hebben geboekt in een designerhotel met knalroze kamers. Wel gezellig en netjes! De eerste dag gaan we naar Chinatown. Heel kleurrijk maar ook teveel souvenirs om op te tellen! Daar zijn wij niet zo van( sorry thuisblijvers), maar heel leuk om mensen en geveltjes te kijken. Dan nog een bezoekje aan het beroemde Raffels hotel waar de Singapore sling is uitgevonden en een wandeling over Orchard road (beetje het Oxford street van Singapore). Toch maar geen Michael Kors gekocht maar wel lekker gekeken. Het eten is hier natuurlijk verrukkelijk en we proberen zoveel mogelijk verschillende dingen uit.
De volgende dag brengen we door in de haven. Hier is een wandeling rond de haven van 3,5 km waar we zelfs in deze hitte onze hand niet voor omdraaien natuurlijk. Hoge gebouwen afgewisseld met oude hotels, musea en een shoppingmall. We gaan wat vaker zitten om al dat moois te bekijken en mijn rug een beetje te ontlasten maar voor het losgebarsten onweer gaan we toch even rennen. Volgens mij is dit wat ze een tropische bui noemen! Het is geen straf hier even te schuilen bij alle bekende ontwerpers. Prada, gucci, versace noem het maar het is er. Als het weer droog is bezoeken we de Gardens bij the bay.
Dit is een tuin van ruim 100 ha waarin uit alle werelddelen planten en bomen te zien zijn. We vinden vooral de zilveren palmen uit Mauritius prachtig. Er staan hier ook als kunstwerk 13 metalen fantasiebomen die 's avonds een lichtshow geven. 10 muggebulten en een heleboel foto's later lopen we terug naar de haven om deze bij donker te zien. Er zitten een heleboel mensen klaar op een soort tribune dus we gaan er maar naast zitten en wachten af. Opeens begint er een lichtshow met videobeelden op waterdamp, nog nooit zoiets gezien dus we zaten er niet voor niets. De laatste dag doen we een beetje rustig aan. We ontbijten wat en kijken vandaag rond in Little India. Heel anders dan Chinatown, minder toeristen, meer lokalen en het voelt alsof je zo India binnengestapt bent, denk ik. Uiteraard even wat kip tandoori eten, we drinken een biertje, kopen een nieuwe koffer want de wieltjes waren kapot en ik laat mijn rug een half uurtje masseren. Kortom een leuke dag, we drinken een Singapore Sling en eten in ons hotel. Morgen vroeg op om naar huis te gaan. Nooit leuk maar we blikken terug op weer een fantastische reis.

• 03 April 2015 - 17:30

Bennie Krajenbrink:

Goede reis terug.Voorzichtig. Ben benieuwd naar de foto's. Helaas weeeeeeeeeer niet met een Nikon waarschijnlijk. :-)
    Doeiii. Later.

• 03 April 2015 - 17:44

Kees:

beetje heftig de laatste dagen,
    twor tiet voe tuus dienkik,
    safe return cu soon